Sieradz – rebranding marki miasta

Sieradz – rebranding marki miasta

sieradz-stra-2014_1
sieradz-stra-2014_2
sieradz-witalne miasto 400×300

W 2007 roku opracowaliśmy strategie marki Sieradz. Gościnny dla rozwoju. Marka z powodzeniem funkcjonowała przez siedem lat. Jednak w międzyczasie realia rozwoju Sieradza znacznie się zmieniły, miasto znacznie się rozwinęło – także dzięki owej marce – i koniczne się stało zaprezentowanie wizerunku miasta będącego na innym etapie rozwoju.

Powierzono nam ponownie pracę nad strategią marki Sieradza. W wyniku nowatorskiej procedury audytowej, opartej między innymi na warsztatach deliberacyjnych, w których wspólnie pracowaliśmy z mieszkańcami miasta –  określiliśmy nowe kapitały promocyjne. Okazało się, że Sieradz a.d. 2014 jest miastem poprawiającej się jakości życia, spokojnym, zielonym, w którym sporo ludzi dba o zdrowie. Podobne założenia rozwojowe przyjęła, opracowana w tym samym czasie, Strategia Rozwoju Miasta.

Na tej podstawie zbudowaliśmy nowe założenia marki miasta, oparte na DNA marki – Sieradz. Witalne Miasto. Esencja marki to: marka Sieradz. Witalne Miasto, akcentuje reputację Sieradza jako miasta dobrego do życia, które promuje aktywny, zdrowy styl życia oraz zabawy z ciekawym, naturalnym wyglądem. Zbudowaliśmy scenariusz dochodzenia do pełnej realizacji tych założeń, który łączy działania rozwojowe (w tym rozwój infrastruktury) oraz promocyjne (a nawet przekształcenia organizacyjne, jako zaplecze profesjonalnej budowy marki). Scenariusz zakłada także całą gamę produktów promocyjnych organizowanych wokół zdrowego stylu życia i aktywności prozdrowotnej. Powstała precyzyjna wizja wartości marki miasta (zob. na planszy powyżej), look & feel marki (założenia jej stylu wizualnego i charakteru komunikacyjnego), długookresowe założenia komunikacji marki.

Wierzymy, że dzięki nowej marce, które, w istocie, projektuje nową drogę rozwojową dla miasta – Sieradz wkroczy w nową fazę ciekawego rozwoju.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *