Open Hair – strategia marki turystycznej Sieradza

Open Hair – strategia marki turystycznej Sieradza

oh-stra2
ohf2
oh-konkurs 400×300

Marka Open Hair została opracowana przez nas w 2007 roku. Została pomyślana jako osobny moduł turystyczny do Strategii Promocji Miasta Sieradza. Stworzyliśmy ją od zera. Wykreowaliśmy nazwę: „Open Hair”, patrona marki – jest nią Antoine Cierplikowski, powszechnie uważany za największego fryzjera XX wieku. Stworzyliśmy nawet kategorie produktową – jest nią nie tyle fryzjerstwo, ile masowe zabawy w przestrzeni miejskiej wokół włosów \ fryzur. Sumuje to slogan marki: Fryzury pełne pomysłów.

Z tych założeń wyprowadziliśmy zestaw produktów turystycznych  – głównych atrakcji, które niezwykle skutecznie przyciągają do Sieradza duże grupy odwiedzających (zob. foto powyżej: tysiące ludzi uczestniczy w Open Hair Festival). Najważniejsze z produktów turystycznych to:

  • Sieradz Open Hair Festival – pierwsza impreza w Polsce polegająca na samodzielnym, kreatywnym tworzeniu i prezentowaniu fryzur przez zwykłych ludzi – w przestrzeni miasta. Wsparta szeregiem imprez towarzyszących.
  • Zrealizowana w 2011 roku – Open Hair Cafe – rodzaj pubu wypełnionego materiałami nawiązującymi bezpośrednio do tematu włosów, ich stylizacji, fryzur, fryzjerstwa.
  • Open Hair Gallery – miejsce, które promuje kategorię „kreatywne fryzjerstwo”.  Mają tam być gromadzone wszelkiego typu eksponaty – przykłady kreatywnego fryzjerstwa z kraju i całego świata, bądź nawiązujące do tematu włosów, fryzur w kulturze.
  • Maestro Antoine Open Hair Museum – miejsce poświęcone promocji dzieła i życia patrona marki.
  • A także Open Hair Art – seria wydawnicza poświęcone osobie i tematowi marki.

Warte podkreślenia jest, że marka Open Hair i jej produkty otrzymały wiele nagród i wyróżnień w zakresie promocji terytorialnej. Np. Open Hair Festival otrzymał jedno z trzech nagród za najlepsza imprezę w Polsce w 2009 roku. Nagrodę Związku Miast Polskich oraz wyróżnienie „Złote Formaty”. Nagrody międzynarodowe zyskały też działania promocyjne prowadzone wokół marki „Sabre Awards” w Londynie i „Złoty Spinacz” 2010.

Koncepcja i realizacja marki Sieradz Open Hair stanowi jedno z naszych największych osiągnięć, także dlatego, że jej założenia zostały w pełni wdrożone przez profesjonalistów z Sieradzkiego Wydziału Promocji.

W 2014 roku dokonaliśmy, na zlecenie UM w Sieradzu, głębokiego rebrandingu zarówno marki miasta, jak tez marki Open Hair.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *