Koszalin – strategia marki miasta

Koszalin – strategia marki miasta

placeit-koszalin3

Koszalin jest ponad stu tysięcznym miastem w województwie zachodniopomorskim. Miasto poniosło ogromne straty wizerunkowe w wyniku reformy administracyjnej, utraciło bowiem status miasta wojewódzkiego. Władze miasta postanowiły zastosować strategię "ucieczki do przodu" poprzez budowę profesjonalnego systemu promocji. W 2008 roku powierzono nam to zadanie. Zob. case study dotyczący Koszalina.


W wyniku zaawansowanego audytu sytuacji zastanej oraz analiz kapitałów promocyjnych Koszalina ustaliliśmy, że kapitały te oscylują wokół zestawu cech, który określiliśmy jako "miasto między morzem a jeziorami". Oznacza to nie tylko położenie geograficzne, ale jeszcze bardziej miasto mające charakter pośredni między wielką, "szybką" metropolią, a leniwym miastem w duchu "slow city". Dlatego zaproponowaliśmy zupełnie nową kategorię produktową: mid city, czyli średniej wielkości miasto o dobrej jakości życia. Kategoria ta znalazła pełne ucieleśnienie w ramach nowej filozofii działania miasta: Koszalin - dynamiczna harmonia. Ostatecznie, promocyjnie koncepcja ta została opracowana w ramach DNA marki - Koszalin. Pełnia Życia. Wartości marki to: harmonia, samodzielność, różnorodność, autentyzm, witalność, optymizm (zobacz plansze z urzędu miasta powyżej).

Zobacz także film promocyjny przedstawiający naszą koncepcję marki Koszalin. Pełnia życia.

W następnym kroku, zbudowaliśmy koncepcję marki turystycznej: Koszalin VivaCity, zawierającą pięć niezwykle oryginalnych produktów promocyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *